تبلیغات
زندگی به سبک نتورک مارکتینگ (بازاریابی شبکه ای)
 
 
 
بازاریابی شبکه ای یا دسیسه های هرمی

در نظر اکثر کسانی که با مفهوم نتورک مارکتینگ (NM) آگاهی ندارند، NM همان پیرامید (Pyramid) است! دلیل اصلی این استنباط غلط، ساختار هرمی شکل یک نتورک یا شبکه در NM است. با این حال، دلیل یاد شدهناموجه است، زیرا همه ساختارهای سازمانی یا مجموعه ای، هرمی شکل هستند. آنچه پیرامید بودن یک مجموعه یا سازمان را تعیین می کند، نه شکل آن، بلکه نحوه عملکرد آن است. 


دکتر دین بلک (Dean Black) در کتابش با عنوان "راهنمایی آسان فهم برای موفقیت در بازاریابی چند لایه ای (MLM)" ، هرم را اینگونه تعریف می کند: « از دیدگاهی، هر گونه سازمان یا مجموعه ای که کالا یا خدمات توزیع کند، در نهایت ساختاری به شکل هرم خواهد داشت، هرمی با لایه های متعدد که هر چه پایینتر برویم، لایه ها بزرگتر می شوند. دولت ما نیز یک ساختار هرمی چند لایه ای دارد. مدارس و کلیساهای ما نیز همینطور. همه ی تجارت های موفق، چون به توزیع محصولات و خدمات می پردازند، نهایتا شکلی هرمی به خود می گیرند»


در یک دسیسه هرمی، همه یا برخی از ویژگی های زیر به چشم می خورد:
1. هیچ گونه محصولات یا خدمات قانونی از سوی شرکت ارائه نمی شود. شرکت های فعال در نتورک مارکتینگ، در دراز مدت، حقوق، پورسانتها و پاداش های مشنریان فعال را از محل سود حاصل از فروش کالاها و خدماتشان می پردازند، حال اگر پای هیچگونه فروش کالا یا خدماتی در میان نباشد - چنانکه در دسیسه های هرمی اینگونه است - آنگاه پورسانت ها و پاداش ها الزاما از مجموع پول های شرکت کنندگان تامین می شود.
2. کالاها یا خدمات بسیار گرانتر از حد معمول عرضه می شوند تا پورسانت ها و پاداش های ارائه شده به شرکت کنندگان را جبران کند.
3. «مخ زنی» و «بازی پول» ویژگی های بارز آن هستند، به این معنی که شرکت کنندگان در پیرامید صرفا قبل از عضوگیریشان به درآمد می رسند، چرا که هیچ گونه فروش کالا یا خدمات وجود ندارد. در حالی که در نتورک مارکتینگ مشتریان فعال در حقیقت توزیع کنندگانی مستقل هستند که درآمدشان فقط از محل سود حاصل از فروش بیشتر شرکتشان تامین می شود.
4. برای شرکت کنندگان غیرممکن است که به لحاظ موقعیت و درآمد از بالاسری خود پیشی بگیرند. اما در نتورگ مارکتینگ پایین دستی ها قادرند به لحاظ موقعیت و درآمد از بالاسری هایشان پیش بیفتند.
5. عدم داشتن مجوز قانونی از مراجع دولتی و قانون گذاری کشور

منبع: کتاب رموز موفقیت در بازاریابی شبکه ای (نویسنده: ه.ه. کوئک ، انتشارات ذهن آویز)


توجه: در کشور عزیزمان تا با حال حدودا یازده شرکت موفق شده اند مجوز رسمی فعالیت در زمینه بازاریابی شبکه ای را کسب کنند. جهت استعلام قانونی و مجاز بودن فعالیت هر شرکتی در زمینه بازاریابی شبکه ای می توانید از طریق یکی از روش های زیر اقدام نمایید:
1. مراجعه به سایت ایران هشدار (iranhoshdar.ir)


2. مراجعه به سایت نتورک مارکتینگ وزارت صنعت و معدن (networkmarketing.mimt.gov.ir)


3. ارسال نام شرکت بصورت پیامک به شماره 30006082 و دریافت پاسخ

4. تماس مستقیم با وزارت اطلاعات با شماره 113 و 114 جهت استعلامی قانونی بودن شرکت مورد نظر


جهت اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید. ما به شما کمک می کنیم تا صاحب کسب و کار خود شوید. 
شماره تماس: 09307584802





مطالب مرتبط: 
  1. نتورک مارکتینگ یا بازاریابی شبکه ای (بازاریابی چند سطحی) چیست و چگونه تجارتی است؟
  2. بازاریابی شبکه ای در ایران
  3. بازاریابی شبکه ای بعنوان شغل اول یا بعنوان شغل دوم، اما درآمد اول!
  4. منابع، کتاب ها و سایت های آموزشی بازاریابی شبکه ای
  5. شرکتهای دارای مجوز بازاریابی شبکه ای در ایران
  6. معیارهای انتخاب یک شرکت جهت آغاز فعالیت بازاریابی شبکه ای در آن
  7. ابزار و امکانات مورد نیاز برای آغاز تجارت بازاریابی شبکه ای
  8. چگونه تجارت بازاریابی شبکه ای را آغاز کنیم؟ قدم اول چیست؟
  9. موانع و عوامل عدم موفقیت در بازاریابی شبکه ای کدام ها هستند؟
  10. نگرش، اعتقاد، تعهد، لازمه های موفقیت در بازاریابی شبکه ای  (بسیار مهم)
  11. بازاریابی شبکه ای (NM) به درد چه کسانی می خورد؟
  12. مهمترین و رایجترین شبهات پیش آمده برای افراد مبتدی
  13. رایجترین بهانه های شایع که بعد از ورود به کار با آنها مواجه ایم

آخرین مطالب

» تبلیغات و اطلاع رسانی ( سه شنبه 22 تیر 1395 )